Hos oss handler Norges mest fornøyde møbelkunder

Norsk Kundebarometers resultater for 2024 viser at Møbelringen, for andre år på rad, har de mest fornøyde kundene i møbelbransjen.

Tusen takk til deg som kunde for de gode tilbakemeldingenee i årets undersøkelse. Vi er stolte og ydmyke over tilbakemeldingen, og skal arbeide hardt for at dere blir minst like tilfredse fremover.

– Å bli kåret til den beste kjeden i møbelbransjen i 2024 er en stor anerkjennelse for oss, og dette er en seier for våre 69 butikker over hele landet. Samtidig vet vi at vi må beholde et høyt servicenivå, tilpasse utvalget til våre kunder, og ha attraktive tilbud hver dag, for å beholde tilliten, sier vår administrerende direktør Henning Eriksen.

Møbelringens lokale eiere er en viktig suksessfaktor for Møbelringen. Våre lokale kremmere har et iboende ønske om god kundepleie og fantastiske kjøpsopplevelser, både fordi de bryr seg om kundene og vet at det er en viktig faktor i et marked med stor konkurranse.

Å bli kåret til den beste kjeden i møbelbransjen i 2024 er en stor anerkjennelse for oss, sier vår administrerende direktør Henning Eriksen.Å bli kåret til den beste kjeden i møbelbransjen i 2024 er en stor anerkjennelse for oss, sier vår administrerende direktør Henning Eriksen.
Å bli kåret til den beste kjeden i møbelbransjen i 2024 er en stor anerkjennelse for oss, sier vår administrerende direktør Henning Eriksen.

Som kunde hos oss, finner du kvalitetsprodukter som kan tilpasses dine ønsker og behov, både på størrelse, type overflate og farge. Våre møbelrådgivere sin innstilling og evne til å finne det riktige produktet, selv om det ikke er i vårt utstilte sortiment, ser vi også er viktig for mange. Nordmenn har stor kjærlighet til hjemmet sitt, derfor er det ekstra viktig for oss i Møbelringen å å oppfylle drømmer, enten det er i stua, på kjøkkenet eller på terrassen.

Norsk Kundebarometer gjennomføres hvert år, i et samarbeid mellom Handelshøyskolen BI og Barcode Intelligence. I undersøkelsen måles kundetilfredshet og lojalitet på en skala fra 0 til 100, der 0 er dårligst og 100 er best. Møbelringen får en score på 74,2 på tilfredshet, og 76,5 på lojalitet. 

Norsk Kundebarometer gjennomføres hvert år, i et samarbeid mellom Handelshøyskolen BI og Barcode Intelligence. I undersøkelsen måles kundetilfredshet og lojalitet på en skala fra 0 til 100, der 0 er dårligst og 100 er best. Møbelringen får en score på 76,4 på tilfredshet, og 79,6 på lojalitet. Begge scorene er opp fra resultatene i fjor.


Møbelringen gikk igjen til topps innenfor møbelbransjen, da Norsk Kundebarometer 2020 ble offentliggjort den 14. mai. Møbelringen har altså møbelbransjens mest fornøyde kunder!


Mer enn 6300 forbrukere deltok i årets undersøkelse som viser hvor lojale og tilfredse norske forbrukere er med bedriftene de kjøper varer og tjenester fra.

– Dette er en ære å være på toppen av pallen innen møbel, og en bekreftelse på at vårt fokus på den gode kundeopplevelsen i alle ledd blir satt pris på, sier Henning Eriksen, administrerende direktør i Møbelringen.

Henning Eriksen, Administrerende direktør, Møbelringen AS.Henning Eriksen, Administrerende direktør, Møbelringen AS.
Henning Eriksen, Administrerende direktør, Møbelringen AS.

Kunden i fokus

Vi har i lengre tid hatt fokus på å avdekke hva kundene våre faktisk synes er viktig når de skal handle møbler, og valgt oss noen fokusområder vi skal bli virkelig gode på. Vi har også vært nøye på å måle underveis, at vi har tatt de riktige grepene for å bli bedre. At vi nå er best i bransjen, føles veldig bra, sier Eriksen.

Forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer har blitt arrangert av Handelshøyskolen BI i over 20 år. Les mer om undersøkelsen på Norsk Kundebarometers hjemmesider: www.kundebarometer.com

Bærekraft, skreddersøm og lokal tilhørighet

Eriksen tror Møbelringens fokus på varer med kvalitet, kombinert med fagfolk med god møbelkompetanse og sterk tilknytning til sitt lokale marked, er Møbelringens suksessoppskrift.

– Dagens sterke fokus på bærekraft har blåst nytt liv i trenden med kvalitetsmaterialer og produkter som står seg over tid, dette er en økende trend i norske hjem. Hos Møbelringen snakker vi om de møblene man bygger resten av rommet rundt, de møblene som gjerne går i arv, og som tåler tidens tann. Vi selger møbler som inviterer til å bli brukt, og som folk rett og slett blir glad i, forteller han.

Les mer om folkefavoritter og personlige klassikere

Hos Møbelringen kan man designe sitt eget møbel, og mulighetene er nærmest uendelige.
– Mange av møblene våre kan skreddersys slik at det blir akkurat slik du vil ha det. Bestem helt selv ut i fra ditt eget behov, plass, stil, budsjett og bruksområde. Dermed har du skapt det møbelet som passer perfekt inn i nettopp ditt hjem, sier Eriksen.

Les mer om mulighetene med modulsofa, eller vår mest fleksible møbelserie WoodStory

– Møbelringens 67 forhandlere i det ganske land brenner for faget, og har god kjennskap til sitt lokale marked. Vi har rett og slett fingeren på pulsen der ute, og ønsker å hjelpe kundene våre med å få det fint hjemme. Da er det veldig motiverende å se at det ser ut til at vi lykkes, sier Eriksen.

Legger lista høyere

– Vi vil takke kundene våre for tilliten og tilbakemeldingene de gir oss. Dette forplikter, og gjør at vi kommer til å jobbe enda hardere med å levere på det kundene synes er viktig når de skal handle møbler, sier Eriksen.