Reklamasjon
Alle produktene våre skal være av den gode kvaliteten vi er kjent for. Hvis du likevel oppdager feil eller mangler ved det du har kjøpt, må du registrere en reklamasjon så raskt som mulig.
For å registrere en reklamasjon må du fylle ut reklamasjonsskjemaet. Beskriv feilen så detaljert som mulig - det gjør det enklere for oss å behandle saken. Vi kontakter deg så snart vi har vurdert saken.
Velg riktig butikk
Kjøpte du varen i en fysisk butikk eller med Klikk og hent? Da velger du butikken du handlet fra. Kjøpte du varen fra nettbutikken? Da velger du "Møbelringen Nettbutikk".
Skade ved levering fra nettbutikken?
Hvis varen ble skadet under frakt med vår transportør, må du sende bilder av både emballasjen og det skadede produktet. Dette hjelper oss med å behandle saken raskere.
Når kan du reklamere?
Du må reklamerer innen rimelig tid etter at du oppdaget - eller burde ha oppdaget feilen. Fristen for å reklamere vil aldri være kortere enn to måneder fra dette tidspunktet.
Som hovedregel må reklamere senest to år etter at du overtok produktet. Gjelder det et produkt som er ment å vare vesentlig lenger, er fristen fem år.
Enkelte produkter har en produsentgaranti som går utover forbrukerkjøpslovens krav - for eksempel ti års garanti på hele eller deler av produktet. Hvis det er tilfellet for ditt produkt, vil det stå i produktbeskrivelsen på mobelringen.no.
Feilen du reklamerer på må skyldes en produksjonsfeil eller andre iboende mangler ved produktet. Skader som følge av manglende vedlikehold, feil montering eller uriktig bruk dekkes ikke.