Ofte stilte spørsmål

Ønsker du å komme i kontakt med oss?

Har du spørsmål vedrørende produkter, bestillinger, varelager og liknende, kontakt din lokale Møbelringen butikk her.

For henvendelser om nettsiden, vennligst benytt kontaktskjema som du finner her.

Om å handle hos Møbelringen

Hos Møbelringen ønsker vi å realisere dine drømmer om det perfekte møbelet for deg. Våre dyktige medarbeidere gir deg god veiledning og råd tilpasset dine behov og din stil, med møbelentusiasme og solid fagkunnskap

Dine ønsker kan realiseres når vi gir deg hjelp til å velge og tilpasse møblene. Våre dyktige medarbeidere gir deg god veiledning og råd tilpasset dine behov og din stil, med møbel-entusiasme og solid fagkunnskap. Din lokale Møbelringen-butikk finner du her.

Med klikk Klikk og hent Hent har du mulighet til å reservere på nett og hente varene i din nærmeste Møbelringen-butikk. Varene som kan reserveres har en egen knapp for Klikk og Hent for de produktene som er tilgjengelig på lager.

En andel av vårt sortiment kan du handle i nettbutikken vår. Det er enkelt å handle, og varen sendes rett hjem til deg. Dersom varen ikke er tilgjengelig i nettbutikken, kan du benytte Klikk og Hent eller handle direkte i butikk. Se vilkår for netthandel her.

Servicetjenester

Butikkene våre tilbyr gratis utlån av tilhenger til deg, om du har mulighet til å hente selv. Reservasjon av tilhenger avtaler du med butikken. Finn din lokale butikk her.

Vi tilbyr hjemlevering av varer fra alle våre butikker i hele landet. Pris og tidspunkt for levering kan du avtale med din lokale butikk.

Vil du helst slippe å montere møblene selv? Hvis du har kjøpt møbelet ditt i butikk kan vi hjelpe deg å montere de, kontakt din lokale butikk for å avtale pris for montering.

Hvis du har bestilt møbler med hjemlevering i en av våre butikker, kan du også avtale retur av ditt gamle møbel. Ikke alle butikkene tilbyr retur, og noen butikker tilbyr retur av møbler, men ikke hygieneprodukter, som f.eks. madrasser.

Trenger du hjelp til å planlegge møblering og interiør i din bolig eller hytte? Vi hjelper deg gjerne med planlegging av dine prosjekter. Noen av butikkene våre tilbyr også interiørstyling ved salg av bolig eller hytter. Du finner også kjøpeguider og inspirasjonssaker her på nettsidene våre, og følg oss gjerne på Instagram og Facebook for mer inspirasjon og møbelglede.

Vi er opptatt av at du skal kunne beholde møblene dine i mange år. For at de skal holde seg like fine over tid trenger de godt vedlikehold. Les mer om riktig vedlikehold i brosjyren her.
Produktene du behøver finner du her. Hvis du har spørsmål om vedlikehold, kan du spørre butikken hvor du kjøpte møbelet ditt.

Om bestilling og ordre

Du kan bestille alle varer vi har på nettsidene våre i alle butikkene. Det kan du gjøre ved fysisk besøk, telefon eller epost til butikken. Du kan også bestille og hente varene i butikken via Klikk og Hent på nettsidene, hvis varen er på lager. Det tredje alternativer er å bestille i nettbutikken vår, da vil varene bli sendt direkte hjem til deg.

Kontaktopplysninger og åpningstider finner du her.

Det er mange av våre møbler som kan bestilles etter dine personlige ønsker om farge, tekstil, mål, type armlene og fasthet. Disse varene skreddersys på bestilling. Alle varer, også skreddersydde, kan bestilles i din lokale Møbelringen-butikk. Ta kontakt med din nærmeste butikk for bestilling.

Leveringstiden varierer for bestillingsvarer, det vil si varer som butikken ikke har på lager. Bestiller du varer i butikken, så vil de gi deg en estimert leveringstid og vil ta kontakt med deg når varene har ankommet butikken. Hvis du handler i nettbutikken vil du få en estimert leveringstid på kjøpstidspunktet, og transportøren vil sende deg informasjon når varen er på vei og kontakter deg for å avtale utleveringstidspunkt når varen er klar til levering.

Det er mulig å skreddersy et stort utvalg av produktene våre etter dine behov, og valgmulighetene er mange. Har du spørsmål om valgmulighetene på et spesifikt produkt kan du kontakte din lokale Møbelringen-butikk.

En sofa med fast oppsett vil ha endeavslutningen («lang/åpen» side) på enten høyre eller venstre side - sett forfra. Dersom sofaen er vendbar, vil du kunne velge hvilken side du ønsker endeavslutningen på når den monteres.

Du kan se på prøver i butikkene våre, – og noen butikker låner de ut så du kan se på de hjemme.

Hvis du ikke finner informasjon om størrelsen på produktet du er interessert i kan du se om vi har produktkatalogen her, litt nedover på siden. Hvis ikke kan du kontakte din lokale Møbelringen-butikk, eller sende en melding via kontaktskjemaet på nettsiden vår.

Ønsker du å endre eller avbestille må du ta kontakt med butikken så raskt som mulig, så vil de kunne svare deg på om det er praktisk mulig å endre eller avbestille ordren.

Vi kan hjelpe deg med å montere de nye møblene dine hvis du har kjøpt det i en butikk. De fleste butikkene tar også med avfallet og emballasjen når de drar hvis du ønsker det. Kontakt din lokale Møbelringen-butikk for å avtale pris på montering.

Hvis du har bestilt varer i en av butikkene våre eller i nettbutikken, så har du fått en ordrebekreftelse. På denne står det en estimert leveringstid. Butikken vil ta kontakt med deg når varen har ankommet og er klargjort for levering. Hvis du har bestilt i nettbutikken vil transportøren varsle deg så snart varene er på vei til deg.

Om kjøp i nettbutikken

Vi har et stort sortiment på nettsidene våre, men vi har valgt ut et litt mindre sortiment som kan bestilles i nettbutikken. Når du bestiller fra nettbutikken, vil du få varene levert direkte hjem til deg. Dersom du ønsker å bestille et møbel utenfor nettsortimentet, så kan du ta kontakt med din nærmeste Møbelringen-butikk som gjerne hjelper deg med det.

Hvis du ønsker å endre en ordre i nettbutikken må du ta kontakt med kundeservice så fort som mulig. Send en e-post til kundeservice@mobelringen.no, benytt chat-symbolet på nettsiden eller bruk kontaktskjema som du finner her.

Du vil finne en estimert leveringstid på ordrebekreftelsen fra oss.
Transportøren sender ut informasjon på SMS med mulighet for sporing så snart varen er klar fra produsent. Du vil få en ny SMS med en planlagt utleveringsdato når varen kommer til terminalen nærmest deg. Du kan endre leveringsdatoen dersom den ikke passer, ved å klikke på lenken som følger med i SMS‘en.

For ordre i nettbutikken vil det ikke være mulig å legge til flere varer, men du kan selvfølgelig lage en ny ordre til oss hvis du ønsker det.

I nettbutikken vil du få ordrebekreftelse på e-post. Hvis du ikke har fått den, så kan det hende den har havnet i spamfilteret eller søppelpost hos deg. Kanskje det kan hende du har oppgitt feil epostadresse til oss? Hvis det er tilfelle kan du ta kontakt med kundeservice, som vil hjelpe deg med å rette opp epostadressen, og sende deg en ny ordrebekreftelse.

Dersom du har benyttet deg av Klikk og Hent, kan du hente varen i butikk så snart du får et varsel på SMS.

Dersom du har handlet fra vår nettbutikk vil varen bli levert direkte hjem til deg via vår transportør.

For kjøp i nettbutikken kan du avbestille varen til den kommer hjem til deg. Ta kontakt med kundeservice, så hjelper vi deg.  

Du kan se våre vilkår for netthandel nettbutikk her. Har du bestilt varer i en butikk, så kontakter du butikken om dette så raskt som mulig.

Om kjøp med Klikk og Hent

På produktsidene vil det være mulig å reservere varer med Klikk og Hent dersom varen er på lager i butikken du har valgt. Varen vil reserveres til deg, og vi vil sende deg en SMS når varen er pakket og klar for henting. Om du ønsker det kan du låne tilhenger gratis i alle våre butikker.

Det kan være at varen ikke er på lager i din nærmeste butikk, men det samme møbelet kan være tilgjengelig i f.eks. ett annet tekstil enn på nettsiden. Ta kontakt med din lokale Møberingen-butikk her, så hjelper de deg videre.

Du kan kjøpe med Klikk og Hent dersom møbelet er på lager i butikken du ønsker å hente hos. Vi har mange produkter i butikkene og i nettbutikken som kan tilpasses dine ønsker og behov. Disse møblene produseres til deg på bestilling, og ligger derfor ikke på lager. Nettbutikken vår har et mindre sortiment enn butikkene våre, og du vil finne kjøpsknapp på de produktene som er mulig å bestille på nett.

Gavekort

Nei, du kan dessverre ikke benytte gavekort i nettbutikken.

Du kan kjøpe og bruke gavekort i alle våre butikker.

Om henting, hjemlevering og frakt

Prisen for hjemlevering ved kjøp i butikkene våre varierer fra butikk til butikk. Ta kontakt med butikken du har bestilt/skal bestille varer fra, for priser på de forskjellige tjenestene de tilbyr. Her finner du din lokale Møbelringen-butikk. For kjøp i nettbutikken vil prisen for levering vises i handlekurven din før du bestiller varene, prisen vil være avhengig av vekt og størrelse på sendingen.

Du kan kjøpe og bruke gavekort i alle våre butikker.

Dersom du har handlet i en av våre butikker, vil du kunne få låne tilhenger gratis. Ta kontakt med butikken du har bestilt varer fra for å reservere tilhenger. Her finner du kontaktinformasjon til din lokale Møbelringen-butikk.

Alle våre butikker tilbyr hjemlevering og montering av varer du har bestilt hos oss. Ønsker du å bestille dette kan du ta kontakt med butikken du har bestilt fra. Hvis du har bestilt et møbel i nettbutikken får du levert møbelet hjem.

Enkelte av butikkene våre tar med de gamle møblene dine når vi leverer og monterer de nye. Ta kontakt med din lokale Møbelringen-butikk for mer informasjon.

Ved bestilling i en av våre butikker vil butikken holde deg oppdatert ved forsinkelser. Ved forsinkelser på bestilling i nettbutikken vil du selv kunne spore varen din når den er på vei til deg. Lenke til sporing vil bli sendt til deg på SMS så snart produktet er klart fra produsenten. Kundeservice vil holde deg oppdatert dersom forsinkelsen blir lenger enn noen få dager.

Ved bestilling i en av våre butikker avtaler du detaljene med butikken. De tilbyr også montering dersom du ønsker det. Har du bestilt varer i nettbutikken, vil transportøren levere til fortauskanten, ytterdøren eller tomtegrensen, avhengig av hvordan det ser ut hos deg.

Hvis du har bestilt hjemlevering av butikken og ikke er hjemme ved avtalt leveringstidspunkt, vil varen bli returnert til butikken. De vil kontakte deg for å avtale ny utlevering. Dersom varen er bestilt i nettbutikken vil transportøren ta med varen tilbake til terminal og avtale ny leveringstid med deg. Ved bestilling av ny levering vil det tilkomme en ekstra fraktpris, dette gjelder både for butikk og nettbutikk.

Hvis du har handlet i en av våre butikker kan vi hjelpe deg med å montere de nye møblene dine hjemme hos deg eller på hytta. Vi tar også med oss avfallet og emballasjen når vi drar. Kontakt din lokale Møbelringen butikk for å avtale tid og priser på montering.

Hvis du har bestilt varer i en av butikkene våre eller i nettbutikken, så har du fått en ordrebekreftelse. På denne står det en estimert leveringstid. Butikken vil ta kontakt med deg når varen har ankommet og er klargjort for levering.

Hvis du har bestilt varer i nettbutikken vil transportøren sende ut informasjon om sendingen med mulighet for sporing så snart varen er klar fra produsent. Du vil få en ny SMS med en planlagt utleveringsdato når varen kommer til terminalen nærmest deg. Du kan endre leveringsdatoen dersom den ikke passer, ved å klikke på lenken som vil følge med i SMS’en.

Om levering fra netthandelen

Sendinger kan spores når varen er kjøpt i nettbutikken og sendingen er underveis til deg. Hvis du ikke har fått en SMS med sporingslenke, så betyr det at varen på dette tidspunktet ikke er hentet hos leverandøren.

Vi leverer til adresser i Norge, med unntak av Svalbard og Jan Mayen.

Dersom du har benyttet deg av Klikk og Hent, kan du hente varen i butikk så snart du får et varsel på SMS. Dersom du har handlet fra vår nettbutikk vil varen bli levert direkte hjem til deg.

Om retur og reklamasjoner

Hvis du har kjøpt varer i nettbutikken, så har du 14 dagers angrefrist fra dagen du mottok varen hjem. Dersom du ønsker å angre et kjøp, må Angreskjema fylles ut og sendes kundeservice@mobelringen.no eller i posten. Du kan deretter levere inn varen i din nærmeste Møbelringen-butikk, i originalemballasjen eller annen tilsvarende emballasje. For mer opplysninger om retur se våre vilkår for nettbutikken. Dersom du benytter deg av Klikk og Hent-ordningen gjør vi deg oppmerksom på at det er den enkelte kjedebutikk som står opplyst på ordrebekreftelsen din som kontraktspart i dette kjøpet. Dette innebærer at all betaling, reklamasjoner og andre henvendelser skal rettes direkte til butikken. Du vil heller ikke ha noen angrerett på kjøpet, se punkt 9 i denne avtalen.

Hvis du har kjøpt varen i en butikk og ønsker å angre/returnere den, så kan du kontakte butikken.

Dersom du har montert varen kan vi ikke selge den som en ny vare. Du kan fortsatt returnere den hvis den er kjøpt i nettbutikken, men du vil få en redusert refusjon. I vilkår for nettbutikken er dette beskrevet nærmere.

Et hygieneprodukt er et produkt som brukes nær huden, som f.eks. madrasser, overmadrasser og håndklær. Disse produktene er unntatt fra normal retur- og angrerett. Har du spørsmål rundt dette, kontakt din lokale butikk så vil de kunne hjelpe deg.

Du må selv dekke kostnadene ved returforsendelsen, og sørge for at varen sendes tilbake i originalemballasjen eller annen tilsvarende emballasje.

Når du returnerer en vare kjøpt i nettbutikken, vil vi sette pengene tilbake på din konto. Vi sjekker først om hele eller deler av beløpet skal returneres til deg, se vilkår for kjøp i nettbutikken. Du kan forvente å ha pengene på konto i løpet av 3 – 10 dager.

Hvis du har kjøpt varen i nettbutikken og ønsker å angre kjøpet, tar du kontakt med kundeservice. Du kan sende en epost til kundeservice@mobelringen.no, benytte chat i åpningstiden eller webskjema her på nettsiden vår. Send oss gjerne angrefristskjemaet samtidig. Kundeservice vil informere om hvilken butikk du kan levere varen tilbake i.

Ønsker du å reklamere på en vare kan du melde inn reklamasjonen din i vårt reklamasjonsskjema, som du finner her. Butikken du har handlet varen i vil kontakte deg om de trenger mer informasjon, og når saken er ferdig behandlet. Dersom du har handlet i nettbutikken velger du Nettbutikk som butikken du reklamerer til.

Alle våre varer er dekket av reklamasjonsretten, men vi har ingen garanti. Etter forbrukerkjøpsloven er reklamasjonsfristen som ho vedregel to år, men de fleste av våre møbler er produsert for å vare lengre. Det er derfor fem års reklamasjonsfrist på mange av våre varer. Reklamasjoner kan registreres her.

Dersom du oppdager en feil eller mangel ved varen, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget eller burde oppdaget mangelen gi butikken/nettbutikken melding om dette. Det gjøres ved å registrere reklamasjonen her.

Om betaling og finansiering

Vi vil at du alltid skal føle deg trygg når du handler hos oss. Derfor er vi hele tiden på prisjakt i markedet for å kunne tilby deg den beste prisen. Skulle du likevel finne en lavere pris på et identisk produkt hos en av våre konkurrenter i nærheten av din Møbelringen-butikk, setter vi ned prisen tilsvarende. Dersom du finner en lavere pris på identisk produkt i etterkant av at du har kjøpt en vare hos oss, gir vi deg differansen på kjøpet tilbake i form av gavekort. Du kan lese betingelsene for prismatch her.

Prisene som er oppgitt på nettsidene våre inkluderer merverdiavgift (mva.), men ikke levering, montering eller retur av ditt gamle møbel. Lån av tilhenger er gratis i alle våre butikker.

Kjøpesummen kan etter ditt eget valg betales gjennom ditt bank- eller kredittkort når du handler i vår nettbutikk. Ved bruk av kort vil kjøpesummen bli reservert på kortet ved bestilling, beløpet trekkes når varen er levert. Se alle vilkår for nettbutikk her.


Vi benytter Klarnas løsning for betaling. Med betalingsmetoden «Betal nå», kan du utføre betalingen ved kjøpstilfellet, og samtidig beholde alle fordelene du får når du handler med Klarna. Betalingen kan utføres på to måter: kortbetaling eller direkte bankoverføring.


Når du velger å handle med faktura fra Klarna, skal du alltid få det du har bestilt før du betaler. Du betaler heller ikke for varer som er feil. Det er enkelt, risikofritt og praktisk.
Fakturaen vil vanligvis ha en betalingsfrist på 30 dager fra varene sendes til deg, men dette kan variere avhengig av hvilken nettbutikk du handler fra. All informasjon du trenger for å betale finner du på fakturaen.

Når du handler i vår nettbutikk vil beløpet trekkes når varen er levert. I tiden mellom bestilling og levering vil beløpet være reservert på kortet ditt.

Du får dessverre ikke endret betalingsmetoden på ordren din når du har bestilt i nettbutikken. Ta kontakt med kundeservice så snart som mulig, så ser vi om vi kan slette ordren din, og du kan bestille på nytt om du ønsker.

Om kundeklubben og håndtering av personopplysninger

Så fint! Som medlem av vår kundeklubb får du en rekke gode fordeler når du skal handle nye møbler, samt informasjon om gode tilbud, masse inspirasjon, tips og ideer til innredning av hjemmet ditt. Registrer deg her for å bli medlem av Kundeklubben.

Når du er medlem i Kundeklubben kan du endre dine egne opplysninger på Mine Sider, de finner du her.

Du har mange gode fordeler i Kundeklubben! De faste fordelene er:

  • Alltid 20% avslag på sofaer til ordinære priser!
  • Alltid 20% avslag på gulvtepper til ordinære priser!
  • Alltid 20% avslag på vedlikeholdsprodukter til ordinære priser!
  • Alltid 50% avslag på Aurora dunputer og dundyner til ordinære priser!

I tillegg har vi andre tilbud til deg gjennom året, som du får vite om via nyhetsbrevene våre.

Når du handler i butikk vil medarbeiderne spørre om du er medlem. Hvis de ikke husker å spørre deg, så kan du opplyse om at du er medlem så får du fordelene dine. Hvis du handler i nettbutikken logger du inn, legger varene du ønsker i handlekurven, og da vil du se medlemsrabatten din i handlekurven før du betaler.

For å kunne oppfylle kjøpsavtalen vil vi innhente og behandle noen nødvendige personopplysninger om deg. Les mer om hvordan vi behandler disse i Møbelringens Personvernerklæring.