Levering og montering

Levering ved kjøp i nettbutikken

Varer med leveringstid 1-5 dager ligger på lager hos oss, mens øvrige varer er bestillingsvarer med noe leveringstid. Du vil se lagerstatus i nettbutikken inne på hver produktside på mobelringen.no.

For å minimere ventetiden for deg, vil varen/e på din ordre sendes fortløpende. Dersom du har bestilt flere varer, kan det derfor bety at du mottar flere forsendelser på samme ordre.

 

Levering til Postens utleveringssteder for kr 99

Lagerførte interiørvarer sendes med Posten Bring til en av postens utleveringssteder, og har en forventet leveringstid på 2 til 5 virkedager. Varen/e leveres til ditt nærmeste Posten hentested. Når varene er underveis til deg vil du motta en sms med leveringsinformasjon, samt ha mulighet til å spore forsendelsen.

 

Hjemlevering fra 299-999 kr

Større varer leveres hjem til deg med Collicare, Posten Bring eller PostNord som transportør, avhengig av hvilken vare du har bestilt. Varene leveres som standard «til fortauskant»,  som vil si at varene leveres så nærme det er mulig for bilen å komme uten hindringer. Hindringer kan være tomtegrense, bom, for smal vei, isete vei, manglende fastlandsforbindelse eller lignende. Husk at det er du som mottaker som har ansvar for fremkommeligheten på privat vei. 


Dersom du bestiller møbler på mobelringen.no, vil de stort sett leveres med Collicare. Så snart Collicare mottar varene fra leverandøren og de er på vei til deg, vil du motta en sms. Når varen/e er på nærmeste terminal vil du bli varslet om hvilken dag de forventer å levere varene. Dersom denne dagen ikke passer for deg, kan du gå inn via lenken i sms'en du har fått og endre dag for levering (inntil 3 dager frem). Collicare kommer ønsket dag mellom kl 8 og 16 og sjåføren bestreber å ringe 30 min før levering. 

Våre gulvtepper og overmadrasser leveres med Posten Bring eller PostNord. Du vil bli varslet av transportøren når varene er underveis til deg, samt før levering, med mulighet for å endre forhåndsvalgt leveringsdag. Leverandøren kommer normalt mellom 17 og 21, men i noen områder er det levering på dagtid. 

Vi har dessverre ingen mulighet for innbæring ved kjøp på mobelringen.no.


Levering og montering ved kjøp i en Møbelringen butikk

Våre butikker er selvstendige og hvilke varer som finnes på lager kan variere. Dersom du vil kontrollere om din butikk har varen du ønsker på lager, kan du gå til produktet på mobelringen.no, trykke på knappen for "Klikk og hent" og velge din butikk.

Dersom produktet du ønsker ikke er tilgjengelig for Klikk og hent, så fortvil derfor ikke! Alle våre varer, også skreddersydde, kan bestilles i din lokale Møbelringen-butikk.

 

Levering 

Dersom du ikke har mulighet til å ta med deg eller hente møblene du har kjøpt hos oss, kjører vi dem gjerne hjem til deg mot et avtalt kjøretillegg. Vi tilbyr hjemkjøring av varer fra alle våre butikker i hele landet. Pris og tidspunkt for levering avtales direkte med din lokale butikk.

 

Låne tilhenger

Du kan låne tilhenger for hjemkjøring gratis i alle våre butikker. Kontakt din lokale butikk for å avtale henting og reservere henger.

 

Montering

Dersom du vil slippe å montere selv, kan vi gjøre det for deg mot et avtalt tillegg i prisen. Dersom det er ønskelig, tar vi også med oss emballasjen tilbake. Enkelte av butikkene våre kan ta med de gamle møblene dine når vi leverer og monterer de nye. Ta kontakt med din lokale Møbelringen-butikk for mer informasjon.


Transportskader

Sjekk varene for synlige eller skjulte skader

Først og fremst håper vi at kjøpsopplevelsen hos Møbelringen har vært god, og at du er fornøyd med varen/e du har mottatt. Vi ser gjerne at du sjekker over forsendelsen umiddelbart etter mottak for å være helt sikker på at det ikke har oppstått skader eller mangler under transport. Det er heldigvis sjeldent dette forekommer, men det er en kjedelig opplevelse og noe vi ønsker å rydde opp i så fort som mulig. Dersom det skulle være den minste ting, ta kontakt med butikken du handlet hos eller vår kundeservice på e-post.

 

Dersom uhellet skulle være ute, hva nå?

Dersom du er så uheldig at noe du har bestilt har fått en skade under transport, melder du dette inn til oss her. Velg Møbelringen-butikken du handlet hos under "butikk". Vi etterstreber å løse saker med transportskader så raskt som mulig, og jobber hardt sammen med transportøren for å begrense antall skader til et minimum.